Nowoczesna technika smarowania
Wydajny i elastyczny system smarowania
System centralnego smarowania:
- łożysk, łańcuchów
- przekładni zębatych
- prowadnic liniowych
Innowacyjny i kompaktowy system smarowania, sprawdzony w ciężkich warunkach, bardzo elastyczny system centralnego smarowania
System smarowania Gacolus może zaopatrywać w środek smarny 16 punktów smarowniczych – w trybie samodzielnym lub z wykorzystaniem zewnętrznego źródła prądu.
- tłoczenie oleju i smaru kl. do NLGI 3
- możliwość podłączenia do systemu sterownia maszyną
- ciśnienie tłoczenia do 70 bar
- sygnalizacja awarii/braku smaru
- temperatura pracy od -20°C do +70°C
- możliwość pracy na zewnątrz
- ilość tłoczonej substancji niezależna od temperatury
- przez cały czas możliwość kontroli wizualnej
- łatwa obsługa
Quick Check:
System smarowania podczas pracy mierzy przeciwciśnienie występujące w punkcie smarowania. Wynik w ciągu kilku sekund odczytywany jest na wyświetlaczu cyfrowym.
Ten innowacyjny system smarowania jest niezwykle kompaktowym urządzeniem, przeznaczonym do smarowania olejami i smarami klas do 3 wg. NLGI. Napędzany jest za pomocą baterii (3,6V) lub przez użycie zasilania zewnętrznego (24V DC). W zależności od wersji może mieć maks. cztery wyloty, dzięki czemu optymalnie nadaje się do smarowania wielopunktowego. System smarowania stosowany jest do łatwego i niezawodnego smarowania łożysk, prowadnic liniowych, otwartych uzębień, czy wszelkiego rodzaju łańcuchów. Do smarowania uzębień i łańcuchów wykorzystywane są koła i rolki zębate z pianki poliuretanowej PU. Dzięki swoim kompaktowym wy miarom stosowany jest również do modernizacji istniejących już systemów.
Kontroler uniwersalny:
Do zewnętrznej kontroli systemu służy sterownik VELUBE, do którego można podłączyć cztery systemy (po 4 wyloty = 16). Kontroler może zostać podłączony do systemu sterowania PLC. Podłączone urządzenia smarownicze mogą być pojedynczo sterowane i kontrolowane za pomocą tego sterownika. Dialog odbywa się na łatwym w obsłudze wyświetlaczu LCD.
Zalety:
- Urządzenie smarownicze umieszczone są w pobliżu rzeczywistych punktów smarowania
- System elektroniczny i kontrolny może być zainstalowany w przyjaznym dla użytkownika Środowisku
- Możliwość centralnej kontroli (np. PLC)
- Idealne rozwiązanie dla trudnych warunków otoczenia (wysoka temperatura, zanieczyszczenie)
- Obserwacja 16 punktów smarowania
- Możliwość indywidualnego dozowania
Dane techniczne sterownika centalnego smarowania:
- Sterowanie maks. 4 urządzeniami smarowniczymi
- Podłączenie: M12x1 – 24V DC
- Zakres temperatury pracy: od -20°C do +80°C
- Złącze na systemy smarownicze: M8x1
- Kontrola działania za pomocą wyświetlacza LCD i diody LED
- Łatwa obsługa przez magnetyczny interfejs
Przykładowy montaż:
Sterownik VELUBE kontroluje i steruje czterema urządzeniami smarowniczymi, te z kolei przy wykorzystaniu różnych smarów i różnych ilości podawania tych smarów, smarują punkty smarne. Kanały, którymi przewodowo przepływa środek smarny, powinny być proste i krótkie. Sterownik zapewnia centralną obserwację pracy urządzeń. Nakład kosztów i prac utrzymania urządzeń w ruchu zostaje znacznie ograniczony.
Smarownicze koła zębate:
Smarowanie przekładni zębatych za pomocą smarowniczego koła zębatego zapewnia optymalne smarowanie uzębień przez długi czas. Środek smarny jest doprowadzany w optymalny sposób przez system smarowania.
Dane techniczne:
- Materiał: pianka poliuretanowa o otwartych porach
- Zakres temp. pracy: od -30°C do +150°C
- Maksymalna prędkość na powierzchni 5 m/s
- Gęstość: 240 kg/m3
- Możliwość lakierowania: sprawdzona i dopuszczona
- Możliwość pracy z olejem i smarem stałym
- Na życzenie również w wersji uproszczonej
Środek smarny zostaje doprowadzony do piankowego materiału przez otwór w osi zębatego koła. Pod nie- wielkim naciskiem magazynujący się środek, zostaje przez otwory w piance, przełożony na powierzchnię styku. Zastosowany materiał piankowy PU (o otwartych porach) gromadzi środek smarny i dozuje go w bardzo małych ilościach. Dzięki temu eliminowane jest nadmierne smarowanie, jak i potencjalne zużycie podzespołów wskutek braku wystarczającego smarowania.
Smarownicze koła zębate mogą mieć uzębienie proste, jak i skośne prawe/skośne lewe (moduł 2-30). Od szerokości 20 mm smarownicze koło zębate składa się z kilku segmentów.
Do smarowniczych kół zębatych dostępne są różne osie montażowe. W zależności od montażu i sposobu doprowadzenia środka smarnego mogą być stosowane osie kątowe lub proste. Smarowanie otwartej przekładni zębatej nigdy nie było prostsze.
Rolki zębate do smarowania łańcuchów wystęują w wielu odmianach, odporne na ścieranie, wykonane są z bardzo mocnego materiału.
Podobnie, jak w przypadku smarowniczych kół zębatych, środek smarny dopływa przez otwór w osi do piankowego materiału. Zębatka z tworzywa sztucznego zapewnia spokojną pracę.
Dane techniczne:
- Materiał: porowata pianka poliuretanowa
- Zakres temp. pracy: od -30°C do +150°C Maks. prędkość na powierzchni 5 m/s
- Gęstość: 240 kg/m3
- Możliwość lakierowania: sprawdzona i dopuszczona
- Możliwość pracy z olejem i smarem stałym
- Na życzenie również w wersji uproszczonej
Przegląd smarujących kół zębatych do systemu smarowania (Inne rozmiary na zamówienie)
LAT-SZ-G - uzębienie proste, moduł 2 - 12, szerokość 20 -120 [mm]
LAT-SZ-G - uzębienie skośne, skok lewostronny, moduł 2 - 12, szerokość 20 -100 [mm]
LAT-SZ-G - uzębienie skośne, skok prawostronny, moduł 2 - 12, szerokość 20 -120 [mm]
Rolki zębate do smarowania łańcuchów wystęują w wielu odmianach, odporne na ścieranie, wykonane są z bardzo mocnego materiału
Podobnie, jak w przypadku smarowniczych kół zębatych, środek smarny dopływa przez otwór w osi do piankowego materiału. Zębatka z tworzywa sztucznego zapewnia spokojną pracę.
Zębata rolka smarująca Lubricus do smarowania łańcuchów
Rolki z pianki PU, z otwartymi po rami, przenoszą punktowo środek smarny na powierzchnię rolkową łączników łańcucha. W osi znajduje się zintegrowany zawór zwrotny, który zapobiega niekontrolowanemu odpływaniu środka, jest to nowość w technice smarowania łańcucha.
Siła mechaniczna do napędzania rolki zapewniona jest przez zębatkę rolki wykonanej z tworzywa sztucznego o dużej odporności na zużycie. Smarujące rolki zębate w zależności od wielkości dostępne są dla łańcuchów Simplex i Duplex. Optymalny docisk zębatej rolki smarującej zapewnia element kontująco-napinający, który ma opcję docisku sprężynującego, wykorzystywanego przy sprężynowej pracy łańcuch.
Typy rolek
LAT-KR-08 - Smarująca rolka zębata - ISO-nr: 08 B-1 - p[cal]: 1/2 x 5/16 - simplex: TAK - duplex: TAK
LAT-KR-10 - Smarująca rolka zębata - ISO-nr: 10 B-1 - p[cal]: 5/8 x 3/8 - simplex: TAK - duplex: TAK
LAT-KR-12 - Smarująca rolka zębata - ISO-nr: 12 B-1 - p[cal]: 3/4 x 7/16 - simplex: TAK - duplex: TAK
LAT-KR-16 - Smarująca rolka zębata - ISO-nr: 16 B-1 - p[cal]: 1 x 17 - simplex: TAK - duplex: TAK
LAT-KR-20 - Smarująca rolka zębata - ISO-nr: 20 B-1 - p[cal]: 11/4 x 3/4 - simplex: TAK - duplex: NIE
LAT-KR-24 - Smarująca rolka zębata - ISO-nr: 24 B-1 - p[cal]: 1 1/2 x 1 - simplex: TAK - duplex: NIE
LAT-KR-32 - Smarująca rolka zębata - ISO-nr: 32 B-1 - p[cal]: 2 x 30,99 - simplex: TAK - duplex: NIE
Dane techniczne nowoczesnej pompy smaru:
- Ciśnienie: maks. 70 bar
- Czas opróżniania: 1-36 miesięcy
- Min. ilość dozowania: 0,15 cm3
- Zakres temp.: -20°/+70°C
- Poj. wkładu: 400 cm3
- Liczba wylotów: 1-4
- Złącze: przewód 6/4 mm
- Ciężar: 1120 g
Wśród akcesoriów smarowniczych mogą Państwo odnaleźć niezwykle funkcjonalne i niezawodne elementy. Są wykonane ze doskonałej gatunkowo stali, bądź wysokoudarowego tworzywa sztucznego.
Powyżej przedstawiamy przykłądowe zastosowanie pomp do smaru Gacolus.